خلاصه کتاب :
عرصه مطالعات رسانهاي، بهويژه روزنامهنگاري، در برابر مسائل اخلاقي، حساسيت بيشتري پيدا كرده است. اينكه هنجارهاي اخلاقي در حوزه وسايل ارتباط جمعي و بهطور ويژه حوزه روزنامهنگاري، چه معيارهايي دارد، مسئله مهمي در روزگار كنوني است. كتاب حاضر، در ده فصل، دربردارنده مقالههايي است كه به اين موضوع پرداختهاند: اخلاق رسانهاي: نگرشي بر مبناي فرايض اخلاقي؛ اخلاق و جامعه: نيازهاي خاص كارگزاران رسانهها؛ اخلاق ارتباطات: رويكردي بر مبناي مسيحيت، ضوابط رسانهاي در افريقاي جنوبي؛ اخلاق رسانهاي يا قوانين رسانهاي و در جستوجوي اصول اخلاقي رسانهها ،عنوانهاي برخي مقالههاي اين مجموعه است.