خلاصه کتاب :
اخلاق رسانهاي، يكي از حوزههاي اخلاق كاربردي يا اخلاق عملي است و عنوان ها و بخشهاي گوناگوني همچون اخلاق روزنامهنگاري، اخلاق در خبر، اخلاق رسانههاي سمعي و بصري، اخلاق در محتواي فيلم، اخلاق در نمايش تئاتري، اخلاق در نقاشي و هنرهاي تصويري و اخلاق در فضاي مجازي (اينترنت) را در بر ميگيرد. هدف از تاليف اين كتاب، پيشنهاد و ارائه اصول كاربردي اخلاق رسانهاي در جمهوري اسلامي ايران است كه ريشه در اخلاق اسلامي و مباني جهانشمول مسلمات عقلي دارد. پژوهشگران اين اثر، مي كوشند ضمن روشن كردن كليت مباحث مربوط به اخلاق حرفهاي در رسانهها، ضمن كاربرديسازي گزارههاي اخلاقي، با ورود به حوزه توليد محتوا، به ارائه كدهاي اخلاقي مرتبط و متناسب با هر يك از اين بخشها نيز اقدام كنند. به عبارت ديگر، اين نوشتار ميكوشد كُدهاي اخلاقي كاربردي در حوزه عملكرد رسانههاي جمهوري اسلامي ايران راتدوين و ارائه نمايد تا شرايط براي ارائه كدهاي جزييتر اخلاقي در انواع رسانهها و نيز گروههاي توليد محتوا مانند گروه سياسي، گروه كودك و خانواده ،فراهم گردد.